21 Mart 2010 Pazar

Born Of Hope

2009 Aralık çıkışlı bu Tolkien fan filmini ancak izleyebildiğim için açıkçası biraz kızgınım kendime. The Hunt For Gollum'dan sonra Lord Of The Rings hikayesini destekleyici ikinci fan yapımı olan bu filmi oldukça başarılı buldum. Dağılan Arnor Krallığı'nın savunucuları, kuzeyin kolcuları Rhudaur'daki gizli yerleşkelerinde, orkların daralttığı çemberde umutlarını sürdürmek istemektedirler. Film de böylesi bir durumda Dunedaín Reisi Arador oğlu Arathorn'un, Gilraen ile tanışması, aşkları ve Batı'nın umudunun, Estel'in doğumunu anlatır. Arathorn'un belki uzun ve mutlu bir yaşamı olmadı ama Batı'nın Hür İnsanları onun sayesinde krallarını bulacaklardı.


Filmin ayrıntılarına girip de tadını kaçırmak istemiyorum. Lakin Peter Jackson'ın resmen silip attığı 3 önemli karakter bu filmde yer almakta: Elladan, Elrohir ve Halbarad. Özellikle Elrond'un oğulları tam birer elf olmuşlar, çok beğendim. LOTR filmlerinde arka fonlardaki ucube elfleri gördükten sonra böyle soyun güzelliğine yakışan karakterler görmek açıkçası pek güzel geldi. Elgarain, Dírhaborn gibi karakterler gerçek hikayede yer almıyorlar bildiğim kadarıyla ama zaten Tolkien'in o kadar geniş bir soyağacı yok, dolayısıyla filmi oturtmak için öyle karakterler gayet normal. Bunun dışında düşük maliyetten dolayı orklar yeterince iğrenç olamamış ama bundan iyisi Şam'da kayısı diyoruz.

Neticede bolca hüzünlü ama umutla biten 1 saat 11 dakikaya değen güzel bir eser çıkmış ortaya, emeklerine sağlık. Orijinal sitesinden izleyebilirsiniz filmi bu arada.

Son olarak, düğün sahnesindeki melodi de mükemmel ve filmi sevme kadememi kesinlikle yukarı taşıyor.

3 yorum:

  1. Buraya da yazayım tam olsun. Arathorn biraz sarışın hastası sanımca, gül gibi Elgarain dururken Gilraen'e abayı yakması hoşuma gitmedi. Burdan ilan-ı aşkımızı da ettiysek gidebiliriz artık.

    YanıtlaSil
  2. bende hunt for golluma bakamadım henüz
    bu iyidi ama
    ben olsam zeyna hatunu seçerdim gerçi =D

    YanıtlaSil
  3. kim onu seçmezdi ki, elgarain'im benim biricik sevgilim :)

    YanıtlaSil