16 Mart 2010 Salı

After A Good Meal

Köln'de Duty Free'den bir şeyler bakarken değişik bir içecek gördüm. Adı Underberg idi. Üstünde After A Good Meal yazıyordu kocaman. Merak edip aldım küçük beşli paketlerinden. Sonra içki reyonlarında dolaşırken orada görevli olan kadınlardan biri geldi, benim aldığım o yeşil şeyin alkol olmadığını anlatmaya çalıştı. Olsun diyip geçirdim kasadan, yemeği fazla kaçırdığımda soda içeceğime minik ve daha önce içmediğim bir şey içmek daha cazip gelmişti. Sonra bir akşam gerçekten insan standartlarını zorlayan bir yemekten sonra arkadaşla birer tane denemeye karar verdik. Dış ambalajı açtığımızda minik minik şişecikler bulduk karşımızda beş tane. Çok hoşumuza gitti bu dizayn. Ama karton kutuda belirtilmeyen bir ibare vardı şişelerin üzerinde. 44% iliştirilmişti bir köşeye. İşte o zaman değişik bir şeyle karşı karşıya olduğumuzu anladık. 2cl'lik bir içecek sindirime bu kadar yardımcı oluyorsa değişik bir içkiydi elimizde tuttuğumuz. Ayrıca Köln'deki kadının da aslında bize onun kafa bulmalık bir alkol olmadığını, sindirime yardımcı olsun diye içilen bir içki olduğunu anlattığını çaktım. Koyduk shot bardaklarımıza içkileri, neden sonra shot yapmaktan vazgeçtik. İnanın hayattaki en doğru kararımdı bu. Bir küçük yudum aldım, içimdeki her şeyin erimekte olduğunu hissettim. Ağzım sulanmaya başladı. Diğer yudumda tamamını bitirdiğimizde ve ağzımızın sulanması geçtiğinde ikimiz de tekrar midemizin boşaldığını farkettik. Sanki yarım saat önce dünyayı yiyen biz değildik.

Tad olarak Becherovka'yı ve Mesir Macunu'nu andırsa da onlardan daha keskin ve acı bir tadı var. Zaten Becherovka da Çeklerin yemeklerin üstüne içtiği bir içki. Bütün bunların ortak özelliği kırk civarında şifalı otun aromasıyla yapılıyor olmaları. Tadları da bu yüzden neredeyse aynı zaten. Tadını pek beğenmesem bile sırf şişeleri için almalık güzel bir içecek Underberg. Sitesini kurcalayıp hakkında daha ayrıntılı şeyler öğrenmek isterseniz tıklayın.

2 yorum:

  1. bundan anneme lazim yillardir aradığı şey almanyadaymış meğersem püüü .. bizde burda maden suyu ve bilumum nevalelerle çözüm bulmaya çalışıyoruz pehey..

    YanıtlaSil
  2. olabilir gerçekten, maden suyunun yapacağı işi tek yudumda yapıyor yalnız işte sert biraz.

    YanıtlaSil