9 Nisan 2010 Cuma

İçli Köfte

Yıllarca ağır olduğu için sevmediğim, annemlerin yapmaya cesaret edemediği, sonrasında gaza gelip belki de dünyadaki en güzel örneklerini ürettikleri enfes bir yiyecektir bu içli köfte denen meret. O kadar gaza gelmişlerdir ki bulguru öğüten kıyma makinesi gibi bir makine bile almışlardır. Kaçıncıyı yiyorum bilmiyorum ama davul gibi olduğumu hissetmekteyim. Yanına ayran ile sade tüketmek lazım, ıvır zıvıra gerek yok fazla. Fritözde yapılması tercih sebebi, bikauz yağı emmiyor ve benim gibi midesi hassas olan insanlara bile mahalleyi bir gün doyuracak kadar yedirebiliyor kendisini. İçindeki kıymayı dana kıymadan seçmek de benim için önemli bir kıstas. Koyun eti yağlı oluyor zira. Sıcak ya da soğuk her türlü gideri var. Patlamadan bırakayım en iyisi. Bu arada resimdekiler de ev mamulü. Babamın emekli olduktan sonra sipariş usulü çalışma isteği var. Haberiniz olsun.

3 yorum:

  1. lan lan lan
    süperdir içli köfte ama
    kim çıkacak evden şimdi?

    YanıtlaSil
  2. evet haklısın. ama iki hafta sonra gideyim de evimde yiyeyim bütün gün :)

    YanıtlaSil
  3. ben hazır yiyodum ya
    napalım beceriksisiz (o nasıl bir kelime oldu 0_o )
    afiyet olsun sana.
    çok yeme göbek alır yürür sonra :D

    YanıtlaSil